Partido Popular de Lugo

O Grupo Popular censura que o bipartito venda “só fume” sobre o Servizo de Teleasistencia e lembran que foi co PP na Deputación cando se asumiu o seu custe integramente

Lugo, 28 de maio de 2016.- O Grupo Provincial do Partido Popular na Deputación de Lugo denuncia este sábado que o Goberno bipartito venda “só fume” ao anunciar unha nova de ordenanza do Servizo de Teleasistencia Social no Fogar. “Están a enganar aos veciños e especialmente aos nosos maiores e dependentes, ao vender como novidades no servizo de Teleasistencia o que sempre foi así”, precisan, ao tempo que lembran que foi o Goberno de Candia “o que deu o paso para asumir o 100% do custe do servizo”.

Os populares aseguran que co Goberno do PP na Deputación nunca se cobrou ningún tipo de copagamento aos seus usuarios. “Sempre foi unha prestación para todos, cunha asistencia inmediata nos seus propios fogares co sinxelo dispositivo telemático”, explican. A única diferenza establecida dende aquela é a de que coa chegada ao Goberno de Elena Candia a Deputación asume integramente o custe do Servizo de Teleasistencia, que cos socialistas e nacionalistas no ente lucense debían cubrir nun 50% os concellos. É dicir, foi un Goberno popular o que introduciu máis facilidades aos municipios. Polo tanto, “a gratuidade para os usuarios non é unha novidade ”, recalcan.

Deste xeito, dende o Grupo do PP na Deputación critican que o voceiro socialista fale de “melloras, cando non son reais” e explican que no relativo a novas altas, estábase ante un servizo paralizado dende 2007 polo que urxía dar novas inscricións, pero “fano enganando á cidadanía xa que anuncian 500 terminais novos, que xa existían e non se cubrían por desidia e parálise do Goberno provincial”. O prego de licitación do servizo contemplaba 1.555 terminais cun custo de 335.880 euros, publicado no BOP de 14 de marzo de 2013. O máximo de terminais que chegaron a estar operativos foron 1.320, baixando mes a mes sen dar unha soa nova alta coa realidade de que na actualidade son 917 terminais. “Entraron numerosas solicitudes de alta no servizo que nunca se chegaron a materializar”, lamentan.

Pese a que o anuncian como outra novidade, os populares explican que o Servizo de Teleasistencia “sempre foi un servizo profesional e humano, pois eran os traballadores sociais os profesionais que traballaban cos expedientes, non sendo un mero trámite administrativo”. Ademais, dende o Grupo Popular consideran “ridículo” que a Deputación de Lugo afirme que facilita ás persoas usuarias a tramitar a solicitude de prazas directamente na Deputación, cando é sabido por todos que moitas persoas usuarias dos servizos sociais municipais lles costa ata achegarse ao seu propio Concello.

A necesidade dunha nova ordenanza
En canto á ordenanza, os populares din que urxe a súa aprobación porque a que rexe é do ano 2006 e nesta cuestión, engaden, “empezamos a traballar no Goberno do PP, de feito invitáranse aos técnicos de servizos sociais de atención primaria para darlles participación e contar coa súa achega na elaboración da nova ordenanza”. “Cousa que eles non fixeron, ao non contar cos traballadores sociais dos servizos sociais municipais para redactar o novo regulamento, pese a ser quen mellor coñecen a realidade da provincia”, precisan.

De igual xeito, os populares tamén censuran que non se contactase coa Xunta de Galicia para a elaboración deste borrador, xa que dende o Grupo Provincial do Partido Popular defenden que debería ser unha proposta coordinada entre as dúas administracións. Foi a Xunta a que deu resposta a solicitudes que lle correspondían á Deputación que “se dedicou a mirar para outro lado durante anos desatentendo o servizo mentres o resto de deputacións galegas seguían a cubrir as demandas das súas provincias. Lugo foi a única provincia que non concedeu altas nos últimos nove anos”, explican.

Ademais, engaden, “é totalmente falso que diminuíran as persoas consideradas dependentes por parte da Xunta de Galicia, xa que se incrementaron co Goberno de Feijóo e hoxe en día a administración autonómica atende a máis de 5.000 fogares só por teleasistencia, investindo 1,2 millóns de euros.