Lugo, 18 de novembro de 2022. Os deputados populares por Lugo no Congreso, Joaquín García Díez e Jaime de Olano, lamentaron esta mañá que ningunha das emendas que presentaron aos orzamentos xerais do Estado no que afectan á provincia de Lugo lograra o apoio dos partidos que conforman ou apoian ao goberno. Por outro lado, criticaron como se tramitan algunhas lei no Congreso e lamentaron que a chapuza da chamada “ley del solo sí es sí”, que foi apoiada polo BNG, estea a provocar que saian a rúa condenados por delitos sexuais.
García Díaz lembrou que o Grupo Popular presentou 30 emendas aos orzamentos xerais do Estado, relacionadas con diferentes ministerios, que afectan á provincia de Lugo, por un importe total de 47.740.000€. O mesmo deputado explicou: “En esta semana hemos debatido en la Comisión de Presupuestos del Congreso todas las enmiendas presentadas por el conjunto de los grupos y ahora está previsto que las mismas se voten en el pleno del Congreso que empezará el próximo lunes 21 y finalizará el jueves 24”. Engadiu: “Durante las votaciones de esta semana hemos podido comprobar que los grupos que apoyan al Gobierno han votado en contra de todas nuestras enmiendas; está claro que al PSOE no le interesa resolver los problemas de Lugo”.
García Díez destacou que polo contrario os populares votaron favorablemente emendas doutros deputados. Así, destaca que apoiaron iniciativas “del diputado del BNG, porque ponemos por delante los intereses de la provincia y no las siglas partidistas”.
No PP non perden a esperanza de que na votación en pleno da próxima semana, “al ser los votos individualizados podamos comprobar que diputados lucenses apoyan a su provincia en la mejora de inversiones tan necesarias”.
PREOCUPANTE MODO DE LEXISLAR
Polo seu lado, Jaime de Olano mostrou a preocupación do PP “por cómo se están tramitando las leyes en el Congreso; acabamos de terminar la tramitación de los presupuesto generales del Estado en comisión y hemos podido comprobar cómo lo que se estaba negociando allí nada tenía que ver con la política económica del Gobierno, sino que se negociaban situaciones ajenas al presupuesto, como con los grupos independentistas para modificar en el Código Penal el delito de malversación (parece que está muy avanzada esa negociación).” Tamén indicou: “Podría llegar a rebajar las penas por malversación de caudales públicos para beneficiar a los delincuentes independentistas, que no solo dieron un golpe a la Constitución sino que también malversaron dinero público de los catalanes; también para beneficiar a los condenados por los EREs de Andalucía”. Critica o intento de eliminar o delito de sedición.
De Olano declarou: “En ningún país que tenga un Estado de derecho fuerte se revisa el Código Penal a la carta; al contrario, las leyes penales tienen que ser absolutamente generales y no para beneficiar a unas personas en concreto. Esta forma de legislar es absolutamente ajena a lo que es una democracia parlamentaria como la española”. Esto, unido a las urgencias que tiene Pedro Sánchez para sacar estas leyes para que se tramiten paralelamente a los presupuestos generales del Estado, provoca que se legisle mal. La prueba la tenemos estos días con la llamada ley del sí es sí, que aprobó el PSOE con el apoyo del BNG y que da lugar a 15 revisiones de penas, que se libere algunos violadores o pederastas y estén esperando centenares de condenados por delitos sexuales esperando a que se les rebajen las condenas o a poder salir a la calle, por haber legislado mal pese a las advertencias del Consejo del Poder Judicial y del Partido Popular. Nos encontramos, frente a este grave problema, con un Pedro Sánchez que se cruza de brazos, con una ministra de Justicia que no parece, con una Yolanda Díaz que tampoco quiere decir nada del tema, igual que el BNG, que apoyó esta ley, mientras los jueces se ven obligados a revisar sentencias”.
ALGUNHAS EMENDAS
É de indicar que das 30 emendas presentadas polo PP, a metade diríxense a corrixir déficits en materia de comunicacións por estrada con case 20 millóns de euros. Os populares esixen avanzar nunha actuación paralizada polo Goberno de Sánchez como é a A-74, a autovía da Mariña; a A-56 entre Lugo e Ourense ou na circunvalación da A-76 en Monforte. Igualmente, defenden a creación do intercomunicador entre a A-54 e a N-540 en Guntín para o que propoñen unha partida de 2,6 millóns de euros e advirten de que “o Goberno de Sánchez atrasa o remate da A-54 entre Lugo e Santiago ata finais do 2024”. Os populares propoñen tamén actuacións de conservación na N-540, na N-120 e na autovía A-6 na provincia de Lugo debido ao seu deficitario estado. Inclúen tamén outra dirixida á mellora da seguridade viaria na N-VI, coa instalación dunha glorieta no p.k. 513,67, en Outeiro de Rei. Igualmente, esixen a renovación do firme, trazado e sinalización na N-634 en todo o percorrido entre os municipios de Abadín, Mondoñedo e Lourenzá que constitúe a vía alternativa á A-8 cando a autovía pecha por mor da néboa e, igualmente, sinalan a necesidade de renovación do trazado e o firme na estrada N-120A entre os p.k. 526,600 e 531,800, no concello de Pantón.
En relación ao municipio de Lugo, as emendas recollen tres actuacións importantes: o estudo e proxecto para o desdobramento e iluminación da rolda norte; a redacción de estudos para o desdobramento da N-VI entre Garabolos e o enlace coa N-540; e a redacción de estudos sobre as vías de servizo paralelas á autovía A-6 entre os p.k. 497 e 500 en ambos sentidos, “para mellorar as entradas e saídas aos polígonos industriais de As Gándaras e O Ceao”.
Entre outras, en relación ao ferrocarril, os populares presentaron un total de tres emendas por un importe de máis de 25 millóns de euros. Unha das propostas recolle o incremento da anualidade orzamentada para 2023 para impulsar a moi necesaria renovación da liña Monforte-Lugo do corredor noroeste, incluíndo as variantes de Rubián e Canabal-Os Peares, imprescindibles para reducir os tempos de conexión”. Igualmente, poñen de manifesto que “o Goberno non contempla no
proxecto de PGE para o 2023 unha partida para estudar a viabilidade para a conexión ferroviaria entre a cidade de Lugo e Santiago e de Lugo coa Mariña lucense; que é “unha iniciativa dos populares aprobada no Congreso sen o apoio do PSOE”.