Os senadores lucenses, José Manuel Barreiro, Rosa Arza e Manuel Varela, advirten que a resposta escrita dada polo Goberno central evidencia que o Executivo de Sánchez “se desentende claramente” da N-540, que une Lugo con Ourense, “e ven a confirmar o que xa nos temiamos”.
Así se deduce da contestación á iniciativa dos populares, que literalmente di o seguinte: En particular, la Dirección General de Carreteras viene realizando reparaciones urgentes del firme en la N-540 entre Lugo y Ourense en los tramos más deteriorados. Concretamente, la inversión realizada en la carretera N-540 entre 2018 y 2020 en este tipo de actuaciones ascendió a 3,6 millones de euros, además de trabajos puntuales de refuerzo y mejora de la señalización horizontal.
En paralelo a estas actuaciones, se continúa trabajando en varios proyectos de rehabilitación del firme de la N-540 en las provincias de Lugo y Ourense. Entre ellos, se encuentra aprobado el proyecto de rehabilitación del firme en la travesía de Guntín, entre los p.k. 17+260 y 18+420, y se impulsa la redacción del proyecto de rehabilitación de firme en la provincia de Lugo, entre los p.k. 0 y 69 de la N-540, por un presupuesto estimado de 10,24 millones de euros. Estos proyectos podrán ser licitados en función de las disponibilidades presupuestarias y prioridades que se asignen.
“Dano irreparable”
“Ponse de relevo que a provincia e as infraestruturas que a vertebran non entran nin están previstas a curto, medio e longo prazo na axenda política de Pedro Sánchez”. Por este motivo, dende o PP denuncian “a irresponsabilidade” dos socialistas lucenses, que “seguen mirando para outro lado” ante o que consideran “un dano irreparable para os intereses da provincia”.
“Non é nada novo”, admiten, destacando que a nula vontade do ministerio por mellorar o estado do firme e garantir a seguridade dos usuarios xa quedara demostrada ao eliminar dos Orzamentos os 20 millóns de euros que deixara proxectados o Partido Popular. Ademais, incluíanse 2,5 millóns para o intercambiador da A-54 con esta nacional, en Guntín, pero que o Goberno de Sánchez eliminou tamén das contas estatais.
Por este motivo, recentemente, os alcaldes dos Concellos de Guntín, Portomarín, Taboada, Chantada, Monterroso, Carballedo e Antas de Ulla, María José Gómez, Juan Serrano, Ramiro Moure, Manuel Varela, Rocío Seijas, Julio Yebra e Javier Varela, respectivamente; acompañados da presidenta provincial, Elena Candia; e do senadores por Lugo, José Manuel Barreiro, Rosa Arza e o propio rexedor chantadino, así como da deputada autonómica, Raquel Arias; trasladaran en abril o seu apoio “rotundo” ás demandas dos veciños respecto do estado no que se atopa a N-540, e que xa chegaron tamén ao Defensor do Pobo de España, anunciando que ían presentar distintas iniciativas nas respectivas Cámaras, obtendo, como aconteceu neste caso, o rexeitamento por parte do Goberno “e o silencio cómplice” dos representantes do PSOE a nivel local, provincial, autonómico e nacional.
1 accidente cada 3 días
Esta vía, de titularidade estatal, ten no seu trazado numerosas fochancas, liñas desdebuxadas e un firme practicamente intransitable. É a única opción dispoñible para ir dende Lugo a Ourense, xa que non existe autovía que comunique estas dúas cidades.
O risco da Nacional é tal que, dende o ano 2018, vense rexistrando un accidente de tráfico cada tres días. En total, máis de 430 sinistros producidos, en gran parte, polo seu mal firme. Os usuarios, en ocasións, teñen que realizar manobras perigosas para evitar pinchazos ou que un cristal do seu vehículo rompa a causa da grava solta, chegando incluso a invadir o carril contrario. As posibilidades de accidente son elevadísimas, por tanto.