O vicesecretario de Participación do PP, Jaime de Olano, deputado nacional, asistiu hoxe, xunto con deputados autonómicos e representantes orgánicos do partido nos ámbitos provincial e local, á XXIII Feira do Butelo da Fonsagrada. Nese marco fixo unha dura crítica as políticas do Goberno central en materia de agricultura e gandería e lanzou un aviso ao presidente Pedro Sánchez en relación coa intención da UE de recortar nun 14% o presuposto da PAC e de rebaixar tamén os fondos de cohesión. De Olano declarou: “Exigimos al Gobierno que no admita semejante recorte, que podría abocar al cierre a cientos de explotaciones ganaderas y agrícolas en Galicia; exigimos al presidente Sánchez que no se cruce de brazos con la PAC tal y como hizo con los aranceles impuestos a algunos productos como el queso o el vino. El Gobierno español se cruzó de brazos mientras Francia e Italia negociaron y consiguieron que a sus productos no se les impusieran esos aranceles”.
Jaime de Olano recordou que a PAC é fundamental para manter as explotacións agrícolas e gandeiras e polo tanto para manter poboación nos concellos rurais. Nesta liña destacou que Galicia, no 2019, recibiu 144 millóns de euros da PAC (210 M€ con atrasos), dos que se beneficiaron 24.600 produtores. Á provincia de Lugo correspondéronlle 70,4 millóns. Ao Concello da Fonsagrada foron 2,2 millóns de euros, unha cantidade de cuxa importancia da idea o feito de que o presuposto municipal ascende a 3,4 millóns.
O vicesecretario de Participación do PP manifestou que ao risco de recortes na PAC se suman as dificultades que supoñen os impostos, o prezo do gasóleo, os custes laborais, etcétera. De Olano declarou: “Sánchez está tiñendo de negro un rural que hasta ahora era verde. Exigimos al presidente del Gobierno una política fiscal adecuada, que evite los recortes en la PAC y que facilite una financiación autonómica que permita que todos los españoles tengan los mismos servicios independientemente de dónde vivan, en las ciudades o en el rural”. Agregou: “Hasta ahora todo han sido malas noticias y puñaladas a Galicia por parte de Sánchez y sus socios de Podemos y BNG; Se nos retienen 200 millones del IVA y los 170 millones que nos corresponden como CCAA cumplidora; nos retienen decenas de millones de euros que corresponden a los concellos y las diputaciones provinciales”. Polo tanto, resumiu De Olano, “se ponen en riesgo los servicios públicos básicos”.
De Olano tamén destacou: “Se nos retrasan las infraestructuras como el AVE, se recortan las inversiones un 17%; los gallegos ya están hartos, estamos hartos, de tantos agravios y el 5 de abril tendremos la oportunidad de decirle “así no” a Sánchez; a su delegado en Galicia, el señor Caballero, y a sus socios del BNG, de Podemos, etcétera”. Considera que chegou a hora de dicir ao presidente do Goberno de España: “No mienta más a los gallegos, no los engañe, porque no lo merecen. Valga este ejemplo: Esta semana el Gobierno de Sánchez respondió por escrito a los diputados del PP que no tiene Intención de ampliar el polígono industrial del San Cibrao das Viñas, en Ourense, y a los pocos días el delegado del Gobierno en Galicia les dijo a los empresarios ourensáns que sí lo van a ampliar”.
Jaime de Olano declarou: “No admitimos que se mienta a los gallegos para intentar arañar unos pocos votos. Galicia se merece un Gobierno serio, que no mienta; un Gobierno responsable como el de Alberto Núñez Feijóo, de nuevo candidato del PPdeG a la presidencia de la Xunta”. Destacou que fronte a estes agravios resaltan as políticas de Feijóo encamiñadas a reducir impostos no rural, co obxectivo de cero impostos no rural. Na mesma liña destacou as políticas deseñadas pola Xunta para mobilizar terras ata agora improdutivas e as iniciativas para rendibilizar os produtos galegos con garantía de orixe baixo o selo Galicia Calidade.